Avui, a les instal·lacions del Gran Hotel Mas d’En Bruno, un equipament hoteler de cinc estrelles ubicat al terme municipal de Torroja del Priorat, s’ha celebrat un acte emblemàtic que marca l’inici d’una nova etapa per a l’Associació Hotelera de l’AEHT. Durant la trobada, s’ha presentat la nova presidència i junta executiva, s’han exposat les conclusions d’un estudi elaborat per la Universitat Rovira i Virgili (URV) i s’ha llançat la campanya de promoció turística “De ruta per l’Altra Costa Daurada”.

Nova presidència i junta directiva
Jordi Ferré, director d’0peraciones a The Stein Group (Mas d’En Bruno), ha assumit la presidència de l’associació, tot rellevant Magí Mallorquí, qui deixa el càrrec “després d’una trajectòria de gran dedicació i èxits“, ha explicat Francesc Pintado, president de l’Associació d’Empresaris d’Hosteleria de Tarragona . L’acte ha inclòs la presentació dels membres de la nova junta executiva, formada per establiments coneguts de tot el territori que representen la diversitat d’equipaments hotelers que aglutina l’associació:

Els membres de la nova junta executiva son:
• Xavier Jornet, Hotel Astari (Tarragona) i president Associació Hotelera Tarragona Ciutat
• Mag Pareja, Hotel Reus Park (Reus) i president Associació Hotelera de Reus.
• Mònica Massagué, Mònica Group (Cambrils)
• Sandra Salas, Group SB Hotels (Tarragona)
• Eduard Pérez d’Hostatgeria de Poblet (Poblet)
• Domingo Blasco, Hotel de Villa Retiro (Xerta)
• Magí Mallorquí, president emèrit de AHPT
• Conor Cushnahan, Le Méridien Ra Beach Hotel & Spa
• Jordi Compte, Gran Hotel Mas d’en Bruno

La Presidenta de la Diputació de Tarragona, Noemí Llauradó.

Jordi Ferré, ha destacat que “Tenim hotels a tota la província i som aquí per donar-los veu. Ens volem aferrar i potenciar aquesta Altra Costa Daurada que si que ens representa”. L’acte ha comptat també amb la presència de la Presidenta de la Diputació de Tarragona, Noemí Llauradó qui ha destacat els bons resultats “d’aquesta col·laboració público-privada -en aquest cas centrada en la promoció del turisme d’interior- que, entre d’altres beneficis, ajuda a potenciar l’arrelament de la nostra gent al seu territori“.

L’Associació Hotelera de l’AEHT aglutina el 33% dels hotels de la província
Jordi Ferré, nou president de l’Associació Hotelera de l’AEHT, amb 130 associats

L’Altra Costa Daurada és aquella que l’Associació Hotelera de l’AEHT defineix com “la que obre 365 dies l’any i dona vida i treball estable a la població. És l’única associació hotelera amb un perfil d’hotels urbans, d’interior i de luxe, presents a tots els racons del Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre. Des del Vendrell fins a Xerta, des de Poblet fins a Reus i des de Tarragona fins al Priorat, és la costa menys massificada, l’interior més autèntic i la ciutat més activa. Representa el luxe i la tradició, atraient tant per a l’empresari com per a l’enoturista. Aglutina els hotels d’un destí que sedueix perfils amb alt poder adquisitiu i amb sensibilitat cultural, gastronòmica i paisatgística, sempre respectuós amb l’entorn i la seva comunitat.”

Estudi de representativitat turística
Un dels moments clau de la jornada ha estat la presentació de l’estudi de representativitat turística de la URV, a càrrec del catedràtic Juan Antonio Duró. Aquest informe destaca la importància del sector de la restauració i l’hoteleria sobre el sector turístic, així com en el desenvolupament econòmic i social del territori, però també en el seu benestar. “Estem en un sector que influeix en la felicitat. No podem reduir la demanda, perquè no podem reduir el benestar de la gent”.

L’estudi destaca, entre altres, que l’Associació Hotelera de l’AEHT aglutina a un 33% dels hotels associats de tota la província. En concret, l’estudi reafirma, segons paraules de Duro, que “té una presència a nivell de places hoteleres molt rellevant en interior i comarques on no està concentrada la demanda de la província”. Aquest fet, potencia el relat i la necessitat d’apostar per la desestacionalització i la desconcentració, elements claus per l’Associació Hotelera de la província però també elements estratègics en política turística a nivell nacional i estatal.