La Denominació d’Origen (DO) Catalunya organitza la 9a edició del concurs Digital Wine Contest DO Catalunya. Des de la seva concepció, el concurs ha tingut la finalitat de reconèixer i premiar les iniciatives digitals particulars de divulgació i reflexió al voltant de la cultura del vi i, especialment, del vi català, sempre des d’una visió innovadora i creativa. Al llarg de 16 anys, des de la celebració del primer Concurs BlocDOCat -un dels primers certàmens de l’estat en premiar aquest tipus d’iniciatives dins el sector-, el món de la comunicació ha viscut grans canvis, amb l’aparició de nous suports i canals de comunicació, com ara les xarxes socials. L’edició d’enguany del concurs arriba ja a la recta final de la seva primera fase, la d’inscripció de candidatures, que finalitza el dia 10 de gener.

El concurs compta en aquesta edició amb tres categories que volen reconèixer els agents prescriptors de la cultura i qualitat del vi català en un sentit ampli.

• Millor Post a Instagram sobre #vicatalà i cultura vitivinícola, amb un primer premi valorat en 1.500 €
• Millor Vídeo a Instagram o TikTok sobre #vicatalà i cultura vitivinícola, amb un primer premi valorat en 1.500 €
• Millor Prescriptor de #vicatalà i cultura vitivinícola’ amb un primer premi valorat en 2.000 €

La darrera edició va superar el centenar de candidatures presentades i va aconseguir superar els 10.000 vots del públic en l’elecció de Millor Prescriptor de #vicatalà, categoria que, gràcies a la bona collida, repeteix enguany la mateixa fórmula per escollir guanyador. Les votacions del públic s’obriran a la web de la DO Catalunya del 14 al 24 de gener de 2025, i els guanyadors es coneixeran a una gala que tindrà lloc el pròxim mes de febrer.

El Digital Wine Contest vol ser un altaveu dels prescriptors de vi català i reconèixer la seva tasca de divulgació i difusió de la cultura vitivinícola del país, i en especial la de la DO Catalunya. El concurs ha anat creixent any rere any, superant el nombre d’inscripcions a cada nova convocatòria. La darrera edició va tenir entre els seus guanyadors a la influencer Marta Clot i el seu perfil a Instagram ‘Vi i companyia’ (actualment ‘Ladelsvins’), i la periodista especialitzada en el món del vi, Ruth Troyano.

Marta Clot, animant als futurs participants a presentar-se al concurs Digital Wine Contest, ha posat de relleu “la importància de la tasca de divulgació que fan els prescriptors de vi català i ha animat a tots aquells que fan contingut sobre vi català a participar en el concurs organitzat per la DO Catalunya“. Per la seva part, la periodista Ruth Troyano ha convidat als futurs participants “a crear continguts creatius originals sobre el món del vi català, i ha subratllat com n’és d’important que “es presentin treballs que estiguin fets amb rigor, amb honestedat i amb veracitat per apuntalar encara més la cultura del vi a Catalunya“.