El Cava creix en un 16,45% en els nou primers mesos de l’any 2021, en una dinàmica en la que destaquen els notables increments de la demanda de les categories de major prestigi. Javier Pagés, president de la D.O., estima que podria tancar-se l’any arribant a valors anteriors a la pandèmia. El creixement més espectacular (un +62,91%) s’ha enregistrat als Estats Units, que se situa com el segon principal mercat mundial per al Cava

Els productes elaborats sota l’empar de la D.O. Cava han experimentat un destacat increment de vendes al llarg dels nou primers mesos de l’any, en una “recuperació transformadora tan positiva després de les dificultats que va suposar la pandèmia que el president del Consell Regulador“. El seu President, Javier Pagés, estima que podria tancar-se l’any amb xifres similars a les del 2019. Pagès destaca “el dinamisme i la resiliència d’un sector que està superant de manera notable les adversitats i apostant decididament pels productes de major criança, exponents de l’alta qualitat i vinculació amb el territori“.

Segons les dades aportades per aquest organisme, fins al passat 30 de setembre les vendes ja van superar les registrades als tres primers trimestres del 2019, arribant als 170 milions d’ampolles, un augment destacat d’un 16,45% més respecte a l’any passat. En els tres primers trimestres del 2019 les expedicions es van situar en 163,8 milions d’ampolles, i en el mateix període de 2020 en 146 milions. L’evolució dels últims dotze mesos situa l’increment d’expedicions en un +3,36&%.

Caves de Guarda Superior

Foto: D.O. Cava.

Una altra de les dades significatives d’aquesta dinàmica, és el creixement de vendes dels Caves de major prestigi, els de la categoria de Guarda Superior. En aquest sentit, fins setembre d’aquest any els Caves Reserva es van incrementar un destacable +34,73% respecte al mateix període de 2020, amb més de 19 milions d’ampolles. Per la seva part, les expedicions dels Gran Reserva van sumar un excel·lent +42,11% (2,3 milions d’unitats). Els Caves de Guarda també han mostrat un bon comportament, amb un creixement del 14,4%, fins a sumar 146,8 milions d’ampolles (18 milions més que en el mateix període de 2020).

Els creixements a les expedicions són a més a més globals, s’han enregistrat tant al mercat nacional com a l’internacional, en el qual el Cava exporta més de dues terceres parts. Al mercat domèstic s’ha incrementat un 21,15%, fins als 34,7 milions d’ampolles. Als mercats mundials la xifra segueix la tendència i se situa en els primers nou mesos de l’any en un +15% (120,3 milions d’unitats)“, expliquen fonts de la D.O.

Creixements espectaculars a EUA i a Europa

Analitzant els mercats, destaca el creixement experimentat en el principal mercat internacional pel Cava, Alemanya (un +11,87%, arribant als 20,3 milions d’ampolles, 2 més que l’any passat i una xifra similar a l’any 2019). Però el creixement més espectacular (un +62,91%) s’ha enregistrat als EUA., que se situa com el segon principal mercat mundial per al Cava. Pel que fa al Top 10 mundial, també són significatius els creixements experimentats als Països Baixos (+22,32%), Rússia (+44,79%) i el Canadà (+28,28%). En cap dels 10 principals mercats internacionals han baixat les vendes del Cava durant els tres primers trimestres del 2021, una clara senyal de la bona recuperació post pandèmia del sector de vendes. La tendència del creixement s’espera que segueixi en el temps en paral·lel a la baixada de les restriccions impostes per causa de la pandèmia, donant així pas a una continuada i extraordinària recuperació de vendes del sector del Cava.

La presentació d’aquests resultats s’ha dut a terme a Barcelona i a Madrid amb un selecte grup de cellerers de les marques que elaboren els prestigiosos Caves de Guarda Superior de Paratge Qualificat: Bruno Colomer, responsable d’enologia de Codorníu; Maite Esteve, CEO de Vins el Cep; Josep Maria Ferrer, CEO de Vins Família Ferrer; Joan Juvé, president de Juvé & Camps; Josep Maria Pujol-Busquets i Mireia Pujol-Busquets, president d’Alta Alella i directora adjunta d’Alta Alella; i Pere Ventura, CEO de Pere Ventura.
Tots ells han recolzat al president de la D.O. Cava, Javier Pagés, mostrant la unitat que conformen tots els cellers com a element clau per al creixement del sector i un tancament d’any prometedor“.