La primera cita de l’any seran les 17es jornades de la Galera i la Cuina Marinera, de l’11 al 27 de febrer vinent, una proposta gastronòmica que comptarà amb el suport de la firma Torelló. La novetat d’aquest 2022 és la incorporació del primer concurs de Tapes de la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre el 23 i 25 de maig

Un nou concurs amb la tapa com a protagonista i que estarà lligat a la 10a edició del Mar de Tapes que se celebrà el mes de juny. Aquest nou esdeveniment gastronòmic, que inclourà showcookings i xerrades professionals entorn al món de les tapes, compta amb la col·laboració de l’Associació d’Empresaris de l’Hoteleria de Tarragona i l’Escola d’Hoteleria i Turisme de Cambrils. El guanyador o guanyadora d’aquest certamen serà el representant del territori al concurs nacional de tapes de Valladolid al mes de novembre.

Les galeres, les carxofes, el romesco, les tapes, el vi, l’oli i els fideus rossos seran novament els protagonistes de les vuit campanyes gastronòmiques que se celebraran a Cambrils aquest 2022 amb l’objectiu de promocionar els productes de proximitat de la terra i del mar, reforçar la capitalitat gastronòmica i atraure visitants durant tot l’any. L’alcalde de Cambrils, Oliver Klein; la regidora de Turisme, Yolanda Burgos, i el regidor de Promoció Econòmica, Juan Carlos Romera, acompanyats pel representant de l’Associació d’Empresaris d’Hostaleria de Cambrils, Xavier Martí, i el gerent de la Cooperativa Agrícola, Fernado Sarasa, han presentat avui el calendari de sobretaula que recull totes aquestes jornades gastronòmiques per promocionar-les en diferents àmbits.

El calendari arrencarà aquest 11 de febrer amb les 17es jornades gastronòmiques de la Galera i la Cuina Marinera i acabarà al novembre amb els fideus rossos. A més, a banda de les campanyes que recull el calendari, enguany se celebra la Biennal d’Art Gastronòmic, que programarà diverses activitats que combinen l’art i la gastronomia i culminarà amb el lliurament de premis del 27 de novembre.

Aquest és el vuitè any que s’edita el calendari de sobretaula, dissenyat des del mateix Patronat de Turisme per Vadim Koryagin. En total, se n’han imprès 3.000 unitats, que es faran arribar als restaurants participants, a totes les fires on hi hagi presència de Cambrils, a les 20 oficines espanyoles de turisme a Europa i els 12 Centres de Promoció Turística de Catalunya que hi ha a diferents capitals d’Europa (8), Àsia (2) i Amèrica (2).  “L’objectiu del calendari és incrementar les visites a Cambrils fora de la temporada més turística, posar en valor i promocionar plats i productes de temporada, donar visibilitat a la marca “Cambrils Gastronomia” i mantenir l’estreta relació i col·laboració entre el sector públic i privat per seguir treballant conjuntament“, ha explicat l’Alcalde Oliver Klein.

Les jornades gastronòmiques s’organitzen conjuntament entre el Patronat de Turisme i el Departament de Promoció Econòmica de l’Ajuntament amb la col·laboració de l’Associació d’Empresaris d’Hostaleria de Cambrils, la Cooperativa Agrícola i la Confraria de Pescadors.  Durant la roda de premsa, els organitzadors han destacat que la gastronomia de Cambrils compta amb “un patrimoni intangible que es manté gràcies als pescadors, agricultors, empresaris de restauració i xefs que converteixen un àpat en una experiència sensorial, fent que Cambrils continuï sent la destinació gastronòmica per excel·lència de la Costa Daurada i Catalunya“.

Cal tenir en compte que el 25% dels consumidors europeus han modificat la seva dieta durant els tres darrers anys, enfocant les seves prioritats en la salut i la sostenibilitat. En aquesta línia i com a referent gastronòmic a Catalunya, Cambrils segueix apostant pel producte local i de proximitat, donant molt de valor al sector primari/privat“. La Confraria de Pescadors i Cooperativa Agrícola de Cambrils “sempre hi són presents i formen part activa de les promocions gastronòmiques que s’organitzen dins i fora de Cambrils“, han comentat a la citada presentació.