Vuit cellers de la citada DO seran presents en aquest certamen de la mà dels seus delegats: Celler Cairats, Celler de Capçanes, Celler Masroig, Celler Vendrell Rived, Cellers Sant Rafel, Coca i Fitó, Cooperativa Falset Marçà i Vinyes Domènech
La Denominació d’Origen Montsant serà present a Xangai per participar de ProWine China, que enguany se celebra el dimarts, dimecres i dijous de la setmana vinent. La fira celebra la seva setena edició amb unes xifres creixents any rere any. En l’edició de 2019 va aplegar 820 productors i distribuïdors de vi provinents de 37 països diferents, que van aconseguir atreure un total de 20.640 visitants professionals, un 9% més que en l’edició de 2018.
La DO Montsant, que té en el mercat xinès un dels mercats creixents pel que fa al consum de vins Montsant, comptarà amb un estand propi en col·laboració amb PRODECA, “on els assistents podran conèixer els vins dels vuit cellers participants de la mà dels seus delegats a la fira: Celler Cairats, Celler de Capçanes, Celler Masroig, Celler Vendrell Rived, Cellers Sant Rafel, Coca i Fitó, Cooperativa Falset Marçà i Vinyes Domènech”, expliquen fonts de la DO.
A més de conèixer els vins dels citats celler, els assistents podran participar en una masterclass sobre la DO Montsant, un tast que conduirà Sam Chen, un dels ambaixadors que la DO té a la Xina. La masterclass estarà centrada en les garnatxes i carinyenes del Montsant, i els participants podran tastar una referència de cada un dels cellers que participen de la fira. Sam Chen va visitar la comarca en la darrera missió inversa que es va celebrar el passat 2019.
“La DO Montsant no ha volgut perdre l’oportunitat de participar un cop més en aquesta fira en un any especialment complicat pel que fa a les vendes i l’exportació, que en el cas de la DO Montsant suposa el 40% de la comercialització segons dades corresponents al 2018”, manifesten les mateixes fonts. En el rànquing de països, la Xina és, a més, un dels països que més puja pel que fa a volum d’exportació, passant de la 12a posició que ocupava en 2017 a la 5a en 2018, i situant-se així entre els principals mercats internacionals juntament amb els EUA, Alemanya, Canadà o el Japó.