Les varietats autòctones i la sostenibilitat s’han mostrat com les grans tendències entre els millors vins de qualitat que s’han pogut tastar i descobrir en la segona edició de Barcelona Wine Week (BWW) que ha tancat amb gran èxit de participació. Més de 650 empreses expositores, 60 Denominacions d’Origen Protegides (DOP) espanyoles, més de 18.000 visitants, que han assistit a unes 6.000 reunions de negocis, i prop de 40 activitats programades reafirmen el seu posicionament com a certamen líder del vi espanyol de qualitat. Les 650 empreses expositores de Barcelona Wine Week, procedents de tots els territoris productors de vi d’Espanya, han presentat al voltant de 800 referències noves durant els tres dies de saló, que ha ocupat els 10.000 m² nets del palau 8 del recinte Montjuïc de Fira de Barcelona. La pròxima edició se celebrarà del 6 al 8 de febrer de 2023.

L’esdeveniment ha generat grans oportunitats de negoci amb la visita de més de 18.000 professionals, un 20% procedents de 79 països, principalment europeus i americans“, expliquen fonts de l’organització. Entre els assistents s’han comptat amb la presència de 470 grans compradors internacionals de mercats estratègics per a l’exportació de vi espanyol convidats per l’organització, que han participat en més de 6.600 reunions amb empreses. El president de Barcelona Wine Week i del Consell Regulador de la DO Cava, Javier Pagés, ha destacat que “hem complert el nostre objectiu de consolidar-nos com el millor punt de trobada per als professionals del vi a Espanya, des d’on projectar l’excel·lència i diversitat del vi espanyol de qualitat en el mercat internacional“.

Per part seva, J. Antoni Valls, director general d’Alimentària Exhibitions, ha assenyalat com a clau per a l’èxit de la fira “la participació de tot el sector i posar l’accent en el vi espanyol de qualitat com a valor diferencial. Hem incrementat en un 20% el nombre d’expositors respecte a la primera edició, però el nostre repte, per sobre de tot, és oferir les millors oportunitats de negoci, i en aquest sentit comencem ja a treballar per un nou èxit en el certamen del pròxim any“.

Més de 165.000 copes de vi tastades

L’organització de Barcelona Wine Week estima que durant la seva celebració s’han servit més de 165.000 copes de vi, entre els tastos oferts pels expositors, les autoguiades de la barra Wine Tasting Journey – Hidden Engrapis i els tastos dirigits, organitzats dins d’extens programa d’activitats del saló. Com a part del seu programa Zero Waste, l’organització del saló ha col·laborat amb Ecovidrio – que ha recollit més de 10.000 ampolles durant la celebració del saló- i amb el Institut Català del Suro per a fomentar el reciclatge d’ampolles i taps. Barcelona Wine Week (BWW), organitzat per Fira Barcelona a través de la seva societat Alimentària Exhibitions, ha comptat amb el suport de la Federació Espanyola del Vi (FEV), el Ministeri d’Agricultura Pesca i Alimentació (MAPA) i ICEX España Exportació i Inversions.