La Denominació d’Origen Montsant reprèn aquesta segona quinzena d’octubre la seva activitat internacional després d’uns anys en què havia passat a segon terme a conseqüència de la crisi provocada per la Covid. La DO recupera així la voluntat de continuar treballant la seva difusió en el mercat exterior i ho fa tornant a les missions inverses que tan bons resultats li han donat en el passat i que, des de la DO, consideren que són la millor manera d’aprofundir en els vins a través del territori.

La primera d’aquestes missions arriba aquest dissabte 21 d’octubre. Fins al dimarts 24, un grup d’importadors i periodistes dels EUA recorreran el territori per conèixer de primera mà els vins Montsant i als seus elaboradors.

La visita arrenca el mateix dissabte 21 amb un seminari introductori sobre la DO Montsant, amb tast de vins. Diumenge començaran les visites sobre el terreny per conèixer les diferents zones de producció i la diversitat de sòls, a més d’aprofundir en el tast de les varietats més representatives de la DO, com són les garnatxes i carinyenes.

Els professionals americans tindran també l’ocasió de participar en un showroom on 14 cellers de la DO Montsant els presentaran els seus vins i els explicaran els seus projectes per tal que els visitants puguin fer-se una completa composició de la zona. A més del showroom, on cada celler podrà mantenir contactes privats amb els visitants, els professionals podran visitar també les instal·lacions d’alguns dels cellers per aprofundir una mica més en el seu coneixement i visió global de la DO Montsant.

Aquesta acció s’emmarca en l’estratègia de promoció internacional de la DO Montsant, que es reprèn amb la voluntat de continuar expandint el mercat internacional. Amb dades de 2022, l’exportació representa el 30% de les vendes de la DO Montsant. De les exportacions a tercers països, els Estats Units representen el 42,6% de l’exportació, amb una mitjana de 240.000 ampolles l’any.