Durant els cinc dies de l’esdeveniment, entre l’11 i el 15 d’octubre, es van vendre 70.012 tastos de vi i 49.409 degustacions gastronòmiques. El programa de la 13a edició ha inclòs tastos guiats, tallers i animacions infantils, actuacions musicals i quatre subhastes solidàries a favor de l’associació #PelsValents que treballa per impulsar la investigació contra el càncer infantil.

Prop de 45.000 persones han passat al Parc del Pescador entre l’11 i el 15 d’octubre per tastar la 13a edició del Festival del Vi i la Gastronomia de Cambrils. Durant els cinc dies que ha durat l’esdeveniment s’han venut 70.012 tastos de vi (glups), 49.409 degustacions gastronòmiques (nyams) i 14.600 copes en 14.500 transaccions a través de TPV.

La regidora de Turisme, Camí Mendoza, ha explicat que el festival s’ha convertit “en un reclam pels cambrilencs i les cambrilenques i un veritable producte turístic a favor de la desestacionalització de la destinació“. La regidora també ha destacat “a convivència entre diferents perfils de visitants com famílies, grups de joves, empresaris de diferents sectors i un alt percentatge de persones estrangeres“.

L’esdeveniment ha acollit 65 empreses expositores (34 celles, 2 vinacoteques, 20 restaurants i establiments d’alimentació i 9 d’artesania) i ha ofert tastos guiats, tallers i animacions infantils, actuacions musicals localitzades en tres ubicacions, subhastes solidàries de bótes amb la col·laboració de diferents cellers i els artistes de Cambrils Art Total. Cal destacar que les ampolles i les bótes pintades pels diferents artistes d’aquest col·lectiu cambrilenc van sumar durant aquests dies més de 3.700 euros a favor de l’associació #PelsValents que fa anys que treballa per impulsar la investigació contra el càncer infantil que coordina l’Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona.

Una de les novetats de la 13a edició ha estat la potenciació del web amb la publicació de la localització dels cellers participants i el detall de al seva singularitat, fent que la fira no acabi el diumenge 15 d’octubre, sinó que l’experiència s’ampliï un cop acabat el festival. Durant el festival, ja es van comptabilitzar 6.000 usuaris i més de 22.000 visualitzacions. Les principals nacionalitats han estat Catalunya, Espanya, Alemanya, França, Regne Unit, Països Baixos i Bèlgica.