Per tercer any consecutiu, la companyia obté els millors resultats de l’última dècada. Amb 232M€, aconsegueix també el seu rècord de facturació. El grup registra un creixement del 15% en EBITDA (benefici abans d’interessos, impostos i amortitzacions) i un 4% en les vendes (a tipus de canvi constant). La companyia confirma que es troba en camí d’aconseguir els 50M€ de benefici, objectiu estratègic marcat a l’inici del projecte

Raventós Codorníu ha tancat l’exercici juliol 2023- juny 2024, per tercer any consecutiu, amb els millors resultats dels últims 10 anys i batent el seu rècord en benefici operatiu. El grup registra un creixement del 15% en EBITDA (benefici abans d’interessos, impostos i amortitzacions), aconseguint els 39 M€.

Aquesta dada, la major de la seva història, situa el celler en un benefici net del 20%. La xifra de vendes també bat el rècord històric de la firma, amb 232M€ de facturació, equivalent a un +4% versus l’exercici anterior, a tipus de canvi constant.

Per al CEO de Raventós Codorníu, Sergio Fuster, “és un resultat espectacular tenint en compte la volatilitat del moment que vivim. L’aposta pel valor, la sostenibilitat i el treball d’eficiència en totes les àrees centrals de la companyia fan que puguem tancar un any excel·lent i fer novament història, malgrat les dificultats del mercat o els efectes de la sequera.”

Raventós Codorníu comercialitza cada any més de 57 milions d’ampolles en més de 50 països, 55% de cava i 45% de vi, amb marques de reconegut prestigi com ara Viña Pomal, Raimat, Scala Dei, Parxet, Abadia de Poblet, Legaris i Codorníu, entre moltes altres. Des de l’any 2022, és el major elaborador de cava ecològic del món amb 11 milions d’ampolles actualment i el 100% de la marca Codorníu convertida a ecològica des del passat 2023.

Durant l’any fiscal 23-24, totes les unitats de negoci del grup han crescut en beneficis. Per regions, el mercat espanyol creix un 2,7% en vendes i un 4,6% en EBIT i evoluciona en positiu tant en el canal Horeca com en botigues i supermercats. L’àrea internacional creix un 6% (en moneda constant) i el seu EBIT augmenta un 31%. Les dades també són contundents en el negoci en línia (+7,7% en vendes i +58% en EBIT) i en enoturisme (+13,9% en vendes i +77,7% en EBIT).

El grup duplica beneficis respecte a 2020
El grup tanca així un any històric en el qual creix en vendes per tercer exercici consecutiu, un +18% vs prepandèmia (2018-2019), i pràcticament duplica beneficis respecte a 2020. La companyia continua guanyant quota de mercat tant a Espanya com en el mercat internacional. El mercat nacional representa el 63% del seu negoci i l’internacional el 37% restant, i les vendes es reparteixen entre cava 55% i vins tranquils 45%.

Raventós Codorníu, que manté la seva aposta pel valor, la qualitat i les gammes altes dels seus vins i caves, preveu augmentar entre un 3% i un 5% les vendes en el pròxim exercici i superar els 240 M€ de facturació, una xifra mai vista en els seus balanços. La companyia confirma que es troba en camí d’aconseguir els 50M€ de benefici, objectiu estratègic marcat a l’inici del projecte.

La companyia es consolida com a líder del mercat de cava espanyol tant en valor (30%), com en volum (21%). A nivell global, Raventós Codorníu ja assoleix el 12.3% de la quota mundial de cava (volum), creixent un 4% en vendes respecte a l’any anterior. En exportació, l’empresa ja creix un 42% versus 2018. Destaca especialment l’increment de vendes respecte l’any anterior en països com UK +2%, Mèxic +244%, el Japó +7%, Suïssa +40%, Finlàndia +14% o el Brasil +74%.

A més, a Espanya, el seu país principal també en creixement, es consolida com el grup elaborador de cava líder del mercat en valor i en volum, amb una quota en valor (€) d’un 30,3% (un 50% més que el segon de la categoria) i un 21% en volum (45% més que la següent marca). Font: NielsenIQ P8 2024.

La col·lecció de cava més exclusiva de la companyia, Codorníu Ars Collecta, continua registrant grans xifres: en el canal restauració ha crescut un 19.6% en l’últim exercici. Per canals, el de la restauració ja suposa el 82% de la seva xifra de negoci global i lidera el creixement del negoci confirmant l’aposta de Raventós Codorníu pel valor i la imatge de marca, creixent a doble dígit en aquest exercici.

En l’últim any, el consum de cava a Espanya ha superat el de la resta d’espumosos, consolidant el seu lideratge en el mercat. El 2024 el cava aconsegueix una quota del 57,5%, amb un creixement de +1 punt percentual. Per la seva part, el champagne registra una quota del 12%, però amb una caiguda de –0,9 punts. El prosecco, per part seva, mostra una tendència flat de +0,2 punts i una quota menor de l’ 1,1%. Font: NielsenIQ P8 2024.

Codorníu, marca 100% ecològica des de 2023
La companyia ocupa més de 600 persones a tot el món i té prevista una inversió anual en el negoci de 15M€, en línia amb anys anteriors. Raventós Codorníu ha demostrat en aquest últim exercici un lideratge destacat en sostenibilitat, aconseguint avenços significatius en la reducció del seu impacte mediambiental, havent reduït un 50% l’ús de recursos hídrics respecte a 2015 i amb l’enfortiment dels seus vincles amb les comunitats locals, estant al costat del viticultor quan més l’ha necessitat. En un any tremendament afectat per la sequera, va incrementar els preus un 30% respecte al preu mitjà de l’any passat.

La fita més destacada de l’exercici 23-24 ha estat la conversió de tota la marca Codorníu a 100% ecològica, i un any abans del previst. Aquests assoliments reflecteixen el compromís de la companyia amb el desenvolupament sostenible i responsable en totes les seves operacions.