El Festival del Vi i la Gastronomia de Cambrils es consolida com l’esdeveniment gastronòmic més gran de la Costa Daurada: prop de 45.000 persones van gaudir dels millors vins de les 8 DOs de la província i de l’oferta gastronòmica dels establiments cambrilencs. Tres de cada quatre visitants del procedien de fora de Cambrils i prop d’un 15% s’han allotjat al municipi. La venda de Glups (degustacions de vi) i Nyams (tapes) ha estat de rècord, amb 32.411 tiquets al dia, un increment del 22% respecte a l’edició anterior
 
La 14a edició del Festival del Vi i la Gastronomia “Cambrils, entrada al País del Vi” “ha estat un èxit en tots els sentits, superant totes les expectatives i rècords de les edicions anteriors. Durant tres dies i mig, entre el 10 i el 13 d’octubre, l’esdeveniment va atraure prop de 45.000 persones al Parc del Pescador, que van consumir un total de 113.441 tiquets de degustació“, expliquen fonts de l’organització..
Cambrils Entrada al País del Vi s’ha convertit en “una fita fixa a les agendes dels cambrilencs i visitants d’arreu del territori. Aquesta 14a edició ha estat tan popular que fins i tot ha obligat a regular l’accés al Parc del Pescador en alguns moments puntuals. Tot i així, el festival s’ha desenvolupat sense cap incident, i tant els assistents com els expositors han pogut gaudir d’un ambient immillorable“, comenten fonts del Patronat Municipal de Turisme de Cambrils. “Enguany, la mostra ha crescut en espai, aprofitant al màxim l’espai del Parc del Pescador, i ha comptat amb 71 expositors, incloent cellers, restaurants, artesans, artistes i entitats benèfiques, entre d’altres“.
La regidora de Turisme, Camí Mendoza, ha afirmat que “el festival s’ha convertit en un reclam no només pels cambrilencs, sinó també pels nostres turistes“. La regidora, que ha agraït la implicació de l’equip del Patronat de Turisme, ha explicat que l’esdeveniment “ens ajuda a desestacionalitzar el turisme i consolidar la nostra destinació com la veritable Capital Gastronòmica de la Costa Daurada“. De cara a la propera edició, l’objectiu és seguir millorant perquè el festival continuï sent un referent i els seus visitants el puguin gaudir d’una manera encara més còmoda.
Amb les 794 enquestes de satisfacció realitzades durant el festival, s’ha confirmat que “ja no es tracta d’un esdeveniment local, sinó que atrau una gran quantitat de persones d’arreu del territori. Tres de cada quatre visitants del festival han estat de fora de Cambrils, i més d’un 86% han vingut a Cambrils amb el propòsit principal de gaudir de l’esdeveniment“. La gran majoria d’aquests visitants provenien d’altres municipis de la província de Tarragona, gairebé la meitat del total d’enquestats (49,87%). Els visitants d’altres províncies de Catalunya també han estat nombrosos, representant un 21% del total d’enquestats, amb Barcelona com la més destacada.
Pel que fa a l’impacte d’aquests visitants en els allotjaments de Cambrils, més d’un 72% dels enquestats procedents d’altres províncies de Catalunya han manifestat que s’han allotjat a Cambrils. Molts entusiastes del vi i la gastronomia, incloent alguns estrangers, ja programen les seves vacances o escapades per fer-les coincidir amb la celebració de “Cambrils, entrada al País del Vi”.
Una altra dada destacada que reflecteix l’alt nivell de recomanació i satisfacció és que el 38% dels visitants es van assabentar de la celebració del festival a través d’amistats i familiars que ja el coneixien i han actuat com a prescriptors. Altres formes freqüents d’assabentar-se de la mostra han estat les xarxes socials i la senyalització a Cambrils. Pel que fa a la satisfacció, els aspectes millor valorats entre els 794 visitants que han respost l’enquesta han estat el lloc, l’ambient, l’oferta i l’organització, amb un 4.7, un 4.6, un 4.4 i un 4.3 sobre 5, respectivament. Els aspectes que no suspenen però que es poden millorar per a la propera edició són les cues i els preus de les degustacions, amb 3.7 i 3.6 sobre 5, respectivament. Cal recordar que els preus no han variat respecte a l’edició del 2023.
La subhasta de botes recapta 2.540€ per investigar la mutació del Gen ADSL
 
La subhasta de botes que es va portar a terme durant el festival va recaptar un total de 2.540 euros a favor de l’associació cambrilenca Antian, que destinarà aquests diners a la investigació per a la teràpia gènica de la mutació del gen ADSL. Els dies 10, 11, 12 i 13 d’octubre, els artistes de “Cambrils Art Total” van decorar i pintar barriques de vi que es van subhastar a la nit als diversos escenaris del Parc.
També amb finalitats benèfiques, l’associació Nautic Parc va organitzar sortides amb catamarà per gaudir d’un tast de vi i ostres del Delta de l’Ebre a alta mar. En aquest cas, la recaptació es va destinar a l’entitat Swim for ELA.