Del 9 al 15 de novembre se celebrarà la primera edició de la Setmana del Vi Català, una iniciativa que vol potenciar el coneixement i la promoció dels vins arreu de Catalunya

Es tracta d’un projecte plantejat amb voluntat de continuïtat i d’esdevenir la festa anual dels vins catalans, està organitzat per l’Institut Català de la Vinya i del Vi amb el suport de les Denominacions d’Origen que, de forma compartida amb tot el sector, “agruparà tot un conjunt d’activitats presencials i virtuals per tot el territori amb un gran objectiu comú: oferir un tast de la immensa varietat i riquesa del sector”, expliquen des de les diverses denominacions d’origen.

Aquest esdeveniment s’ha presentat aquest matí en el marc de la trobada que han tingut els presidents de les DO’s catalanes i el director general de l’INCAVI, Salvador Puig al celler Can Feixes de la DO Penedès. Una trobada que ha servir per fer balanç de la verema i de les accions comunicatives que s’han fet conjuntament.

Les DO’s catalanes han fet balanç de la situació complicada que han viscut aquests mesos.

El director general de l’INCAVI, Salvador Puig,  que manifestat que “la Setmana del Vi Català tindrà una programació oberta i participativa, feta amb les propostes dels propis actors del sector més les que organitzarà l’Institut Català del VI de forma directa”. Des d’avui i fins el 23 d’octubre, el sector fa una crida a empreses, entitats, administracions i col·lectius vinculats al món del vi perquè enriqueixin aquesta Setmana del Vi Català amb propostes pròpies. Tot aquell que vulgui oferir una activitat vinculada la món del vi (cellers, botigues de vins, restaurants, denominacions d’origen, associacions, etc.) pot proposar-la a través d’un formulari que es pot trobar a la web creada per l’ocasió: www.setmanadelvicatala.cat.

En aquest projecte promocional, una de les primeres iniciatives destacades serà la programació d’un espot publicitari que es podrà veure a finals d’aquest mes de setembre.

Una Setmana del Vi amb activitats virtuals i presencials segures

“El vi necessita actes presencials per poder-lo tastar i gaudir. Per això es poden proposar activitats presencials, sempre que siguin segures i tinguin en compte les mesures sanitàries vigents en aquell moment, amb aforaments limitats i reserva prèvia. També les activitats virtuals prendran especial rellevància i es programaran tallers, entrevistes, recorreguts virtuals i càpsules d’experiències o consells sobre el món del vi”, es proposa des de l’INCAVI, juntament amb les diverses denominacions d’origen.

El programa de la Setmana del Vi Català està dividit en cinc grans eixos: enoturisme, gastronomia i restauració, activitats comercials, cultura i vi, i activitats divulgatives. La Setmana està oberta a qualsevol proposta, com per exemple:

ENOTURISME
Oferint visites a la vinya o al celler, tant si es tracta d’un productor o d’un elaborador. “És una bona manera de mostrar els teus productes i serveis i alhora vendre directament els productes als assistents”.

GASTRONOMIA I RESTAURACIÓ
Sommeliers, restauradors, cuiners podran participar a la Setmana del Vi Català oferint maridatges, plats, menús i activitats gastronòmiques amb vins catalans. Una bona manera d’apropar la gastronomia i el vi a totes les persones interessades.

ACTIVITATS COMERCIALS
Botigues de vins i punts de venda podran participar a la Setmana del Vi organitzant alguna activitat que permeti donar a conèixer millor l’establiment o negoci, així com els vins que comercialitzen. També pot servir per oferir promocions especials durant els dies de la Setmana del Vi Català i atreure, així, a més possibles clients.

CULTURA I VI
Qualsevol persona o entitat interessada en aquesta temàtica pot organitzar una activitat dins del programa de la Setmana del Vi Català. Tallers, lectures de poesia, concerts, exposicions… tot esdeveniment cultural hi té cabuda. D’aquesta manera, al mateix temps que promocionem els vins catalans, es realça el valor del territori, la pagesia, els productes locals i la cuina, cultura i gastronomia.

ACTIVITATS DIVULGATIVES
Qualsevol persona o entitat interessada en aquesta temàtica pot organitzar una activitat de divulgació dins del programa de la Setmana del Vi Català. Xerrades, tallers, jornades, espais dedicats als vins catalans dins d’una biblioteca poden ser algunes propostes.

D’altra banda, i per reforçar la difusió de les activitats dins del programa de la Setmana del Vi Català 2020, s’ofereix als promotors una sèrie de materials gràfics que poden adaptar a la seva proposta i que servirà per a realitzar la promoció d’aquestes activitats, oferint una imatge unificada amb les altres activitats que formin part del programa de la Setmana del Vi Català.

Per més informació, visiteu la pàgina web de la Setmana del Vi Català:

https://www.setmanadelvicatala.cat/