En aquest suport digital, els usuaris podran triar els vins per elaborador, preu o tipus de vi, però també per varietats -amb monogràfics de garnatxes i carinyenes-, per característiques de producció o per anyada, entre altres. La idea de crear una botiga online es va gestar durant el confinament de la passada primavera amb l’objectiu de potenciar el consum de productes de proximitat

L’àmplia oferta de vins abasta des dels negres -els vins més característics de la DO Montsant- o els dolços, passant pels rosats i una àmplia gamma de blancs, cada vegada més freqüents entre els cellers de la DO Montsant. Un portal de venda online on els consumidors podran triar entre més de 200 referències de vins Montsant d’una trentena dels cellers adscrits a la DO.

La botiga “pretén ser un aparador de la gran diversitat de vins que s’elaboren sota l’empara de la DO Montsant. La diversitat de sòls que conformen el territori de la DO permet oferir uns vins amb importants matisos diferenciadors entre les 6 zones”, expliquen fonts de la citada denominació d’origen. Les varietats que creixen en les diferents zones presenten també diferencies entre si, “tal com demostren els estudis de caracterització de garnatxes i carinyenes que la DO té en marxa des de fa més de quatre anys”.

Una imatge de la nova botiga online que ja es troba activa. Cliqueu a la foto per entrar a la botiga.

Pel que fa a la promoció d’aquesta nova eina, des de la DO Montsant es plantegen diferents accions com la comercialització de lots especials i representatius dels trets diferencials de la DO, així com tastos digitals o concursos i sortejos a les xarxes socials, entre d’altres. La idea de crear una botiga online es va gestar durant el confinament de la passada primavera amb l’objectiu de potenciar el consum de productes de proximitat i ajudar així a la reactivació de l’economia local en general, i la dels cellers de la DO en particular, en un moment clau i amb un context de competència creixent on el mercat és cada vegada més exigent.

Des del Consell Regulador menifesten que “la botiga tingui una bona acollida entre els consumidors ara que, amb les condicions socials actuals, les vendes online s’han incrementat de manera considerable, i aconseguir així un impuls per a la comercialització dels vins dels seus cellers”.