Bèlgica, Finlàndia, Suïssa o Alemanya són alguns dels països on arribaran els vins de la Denominació d’Origen Terra Alta el pròxim dimarts 25 de maig.  Aquesta DO organitza una masterclass per a reconeguts professionals d’aquests països per tal de donar a conèixer els seus vins al mercat internacional, i especialment a l’europeu, destinació natural ja dels vins de molts dels cellers que conformen la DO

La masterclass, que tindrà lloc virtualment, estarà guiada per Álvaro Ribalta, recentment anomenat Master of Wine. El barceloní, que ha viscut i treballat a Londres des de l’any 2006, s’ha convertit en el 5è Master of Wine de l’estat espanyol, culminant uns estudis que l’han portat a fer carrera dins el món del vi, malgrat haver-se iniciat en l’enginyeria mecànica.  Ribalta guiarà el tast de forma presencial des de la seu de la DO Terra Alta. A l’altra banda, periodistes i prescriptors d’alguns dels mitjans especialitzats més importants com ara Decanter, Vinum o Harpers Wine & Spirit.

Els participants tastaran 6 referències triades especialment pel comitè de tast de la DO Terra Alta i entre les millors valorades a certàmens internacionals, i buscant fer un recorregut pels vins que s’elaboren sota l’empara de la DO, així com a través de les seves varietats més emblemàtiques i el seu passat i evolució.
Aquest acte s’emmarca dins la voluntat de la DO Terra Alta de seguir afermant-se com una denominació d’origen de referència gràcies a uns vins de qualitat que cada any són reconeguts a certàmens de tot el món, en especial, gràcies a la seva varietat emblema, la Garnatxa blanca.

Bona acollida a la campanya de suport a la restauració  

La campanya que la DO Terra Alta ha llençat a través de les seves xarxes per tal de donar suport a la restauració, que en el darrer any està passant per moments molt difícils a conseqüència de les restriccions per la crisi del coronavirus, “està tenint una molt bona acollida tant pel que fa a la comunitat com a actors de la restauració“, expliquen fonts d’aquest organisme.

La campanya, que finalitza el proper dilluns dia 24, proposa publicar a les xarxes una foto o vídeo on els #fansDOTerraAlta mostrin el seu suport a la restauració, tot nominant a dos amics per tal de sumar-los al repte i aconseguir així una gran cadena de solidaritat amb el sector. L’acció ha comptat amb el suport de cares popular, alguns d’ells ja participants de la campanya #fansDOTerraAlta, com ara Víctor Amela, Llucià Ferrer, Meritxell Falgueras o Ivan Massagué, protagonista també del darrer espot de la DO Terra Alta. A més, els participants poden guanyar un dinar o sopar en algun dels restaurants col·laboradors de la DO Terra Alta, que es troben llistats al web de la DO. D’aquesta manera la DO Terra Alta pretén agrair el suport que restauradors i restauradores han donat a la DO al llarg de tots aquests anys.