La Denominació d’Origen Terra Alta ja té la seva Ruta del Vi. “Un projecte que veu la llum després d’un intens any de treball i que neix amb l’objectiu de situar la Terra Alta entre les destinacions enoturístiques demandades de Catalunya, amb una oferta atractiva i competitiva que es basi en una estratègia de creixement sostinguda sota criteris de sostenibilitat i turisme responsable, i realitzant un màrqueting innovador i eficaç“, expliquen fonts de la citada DO.

L’objectiu fonamental d’aquesta iniciativa és la “d’aglutinar tots els agents que intervenen en l’enoturisme per popularitzar la comarca com a destí enoturístic i potenciar el model territorial i econòmic de la Terra Alta, el celler de les Terres de l’Ebre, tant pel que fa al nombre de visitants, com al posicionament en la ment dels consumidors i a nivell de competitivitat global“.

La Ruta del Vi de la DO Terra Alta és un projecte de col·laboració publico-privada que involucra diferents agents tant de la demarcació de Tarragona com de la comarca de la Terra Alta, com ara la DO Terra Alta i els seus cellers, el Consell Comarcal de la Terra Alta, la Diputació de Tarragona mitjançant el Patronat de Turisme de les Terres de l’Ebre i l’Associació de Turisme Rural de la Terra Alta.

Acte de presentació de la Ruta del Vi 

La Ruta ha estat presentada aquest matí en una fira pels carrers del nucli antic de Batea, on els cellers han mostrat els seus productes enoturístics i alguns dels seus vins, i diversos allotjaments i agències, les seves propostes i experiències.  La jornada ha estat amenitzada amb música en directe i un dinar maridatge amb productes típics de la comarca, i ha comptat amb l’assistència de professionals lligats als diferents sectors del món de l’enoturisme.

En paraules de Joan Arrufí, president del Consell Regulador de la Denominació d’Origen Terra Alta, la Ruta del Vi ha de permetre endreçar les diferents propostes enoturístiques dels cellers “per enriquir l’oferta plural i dinàmica” que hi ha a les Terres de l’Ebre. “La Ruta del Vi de la Terra Alta és un projecte  ambiciós i creatiu, innovador i inclusiu. Un projecte de futur que donarà vida i notorietat al territori a través dels seus vins, de les seves garnatxes i de la DO Terra Alta”.

 Audiovisual, web i xarxes socials  

La Ruta del Vi de la DO Terra Alta tindrà el seu desplegament tant a nivell audiovisual com digital, gràcies a la realització d’un espot i diverses càpsules audiovisuals que promocionen el territori, des del seu paisatge fins a la gastronomia, passant per l’oferta esportiva i de lleure.  La Ruta compta també amb perfils a les principals xarxes socials (@rutadoterraalta) així com amb un web (rutadoterraalta.cat) on es donen a conèixer totes les activitats dels membres que la configuren, de manera que el visitant pugui organitzar la seva visita amb temps i sense perdre oportunitats de gaudir tant dels vins com de la resta de propostes.

Vi, gastronomia i paisatge. Patrimoni i cultura 

El vi lligat a la gastronomia, així com al patrimoni històric i cultural de la comarca són els eixos que vertebren tota la ruta enoturística de la DO Terra Alta. Més de 50 activitats de diferents temàtiques i adreçades a públics diferents on es poden trobar des de cellers que ofereixen visites així com cursos d’iniciació al tast de vins, tallers de verema, visites històriques… i tot per convidar als visitants a conèixer aquest territori considerat l’ànima de la garnatxa blanca.