Quatre anys després del seu naixement, CORPINNAT “es va consolidant com una marca de referència dels vins escumosos de llarga criança arreu del món“, expliquen els seus impulsors. “Així ho confirmen les dades del balanç econòmic de 2021: el 83% de les ampolles que es van comercialitzar l’any passat tenien més de 30 mesos de criança a la cava i un 28% superaven els 60 mesos, molt per sobre de la mitjana dels escumosos que s’elaboren al conjunt de l’Estat espanyol

Aquesta dada avala el compromís de la marca col·lectiva pels màxims estàndards de qualitat, com son, a més de les llargues criances: raïm ecològic, vinificació a la propietat, verema manual, aposta per les varietats històriques i contractes de llarga durada i a un preu mínim garantit.  Després d’un any difícil per culpa de la pandèmia com va ser el 2020, l’any passat va ser un any en general molt bo per als cellers CORPINNAT“, expliquen des d’aquest organisme.

En conjunt van comercialitzar 2,3 milions d’ampolles, un 35% més que el 2020, i van facturar 23,1 milions d’euros, un 37,5% més que l’exercici anterior.  En ambdós casos representen un 5% i un 12% de creixement respecte el 2019. El preu mitjà estimat de l’ampolla de CORPINNAT es va situar en un PVP de 17,35€, un 2% més que al 2020. També van créixer el nombre de treballadors, de 223 el 2020 i a 252 el 2021.

En relació a l’activitat relacionada directament amb el cultiu de la vinya totes les dades també són positives, destacant una dada: la superfície d’hectàrees de viticultors independents va passar de 192 hectàrees comptabilitzades el 2020 a 347,5 el 2021, un 80,98% més. Tots aquests viticultors independents tenen contractes de llarga durada amb els cellers CORPINNAT i un preu mínim garantit, que aquest 2022, tal com marca el Reglament d’Ús de la marca col·lectiva, serà de 0,70€/kg + IPC agrari per a tota la raó social.

L’única dada negativa del 2021 són les visites i experiències enoturístiques que, respecte el 2019, van caure prop d’un 40% (de 34.827 a 21.144) a causa de les restriccions derivades de la pandèmia que van obligar a suspendre pràcticament totes les activitats durant el 2020. Quant al volum d’exportació, que es destina a 55 països,  es manté pràcticament estable amb un 19,7% sobre el total de la producció.

Ton Mata i Xavier Nadal, president i vicepresident respectivament de l’Associació de Viticultors i Elaboradors CORPINNAT-AVEC, han presentat la Memòria Econòmica i Social 2021 en un acte que ha tingut lloc a l’Ateneu Barcelonès. Els màxims representants de la marca han destacat l’esforç i el compromís de tots els cellers per consolidar CORPINNAT com un referent de qualitat arreu del món i han insistit que el balanç positiu del 2021 “demostra que anem pel bon camí”. Mata i Nadal defensen que “CORPINNAT vol ser un incentiu, una il·lusió i un paradigma per seguir creient que aquí, al Penedès, s’elaboren grans vins escumosos amb un reconeixement creixent arreu del món”.