La Cooperativa de Gandesa presenta el Vermut ‘Pessigolla’, conceptualitzat per fer combinats. Definit com a “un vermut d’autora”, amb un projecte tutel·lat per la multipremiada bartender Mariona Vilanova. “Funciona perfectament com a producte sol i quan es barreja amb altres productes, no perd ni el seu gust ni la seva essència”, diu Vilanova.
L’etiqueta “és un homenatge al Vermut Terralta, del qual enguany celebrem 90 anys. Hem volgut recrear la sensació que va suposar en aquell moment un disseny com el del Terralta, que la va fer un cartellista de renom i va suposar un abans i un després per la Cooperativa“, explica Pau Quintano, product manager de la Cooperativa. L’estudi barceloní Reskate n’és l’autor de l’etiqueta.
“A més -continua Quintano- hem tornat a posar la dona en el centre de l’etiqueta, i també del producte. Les dones van ser clau per bastir la Cooperativa, per mantenir-la durant la guerra i segueixen essent clau, per això hem volgut que consti que és un vermut d’autora, perquè l’ha fet una dona, en un sector, el del còctel, que està molt masculinitzat“. Mariona Vilanova, bartender, que compta amb gairebé 30 anys de trajectòria en el món de la cocteleria i té diversos premis en el seu palmarès, “no només ha estat a càrrec de la fórmula del nou vermut, sinó que ha estat darrera de l’ergonomia de l’ampolla, moltes vegades qui dissenya els productes no pensen en la seva funció i en el món de la cocteleria necessites material adient per treballar amb l’agilitat i seguretat que demanda el client“, afegeix. En aquest primer moment, se n’han fet una edició limitada de 1400 ampolles,
Sobre el producte, assegura que “hem volgut trencar el concepte tradicional de vermut. És fruit del cupatge d’un vermut blanc i un vermut negre, amb més de trenta essències de tot el món. Si el Terralta és un vermut de la terra, el Pessigolla és un vermut que ens ha d’obrir les portes al món, per això, en nas, té elements que entren bé en el panorama internacional: notes fresques, cítriques i botàniques, amb pinzellades de Yuzu japonés o de Marialluïsa. Té un color ambre roig brillant, i en boca té entrada sedosa i equilibrada amb tocs dolços i notes d’avellana torrad. Té un final rodó amb amarg subtil.”
Pau Quintano comenta també que “la base del vermut compta amb la garantia de qualitat del producte de la Cooperativa i dels seus enòlegs Toni Coca i Marta Garriga. Si a la base li afegim el toc d’una professional de primer ordre del món del còctel, com és la Mariona, val a dir que ens trobem davant d’un producte molt especial, que a més té dues versions, una d’elles amb dos mesos de barrica més, amb roure francès i americà. Hem fet una tirada molt limitada i sempre serà un producte de venda gurmet.”
Per la seva banda, en Pere Bové, soci i president de la Cooperativa, apunta que “la Cooperativa sempre ha apostat per la qualitat i per la innovació i penso que aquest producte n’és un bon exemple: l’han elaborat grans professionals, amb una bona matèria prima, com és el raïm dels nostres socis, i amb una fórmula original, que se surt de la nostra zona de confort per entrar en el món del còctel, i ho fem per adaptar la nostra oferta a nous consumidors. A més, es presenta en un format que aposta per l’art i un disseny de primer nivell, tot just com la Cooperativa va fer fa 90 anys“.