Les vendes van créixer més d’un 3% durant els 9 primers mesos del 2022, i s’espera tancar l’any per sobre de les xifres rècord de 2021. La principal línia de treball continua orientada a buscar el creixement a través de generar major valor, potenciant els caves de major criança i prestigi, així com noves ocasions de consum i consumidors

Els responsables del Consell Regulador de la DO CAVA es mostren optimistes davant la campanya nadalenca d’enguany, malgrat les turbulències geopolítiques i econòmiques generades per la guerra a Ucraïna. En destaquen “la bona evolució de vendes durant els 9 primers mesos de l’any, que mostra un creixement de més del 3% respecte al mateix període de l’any precedent“.

Després que el 2021 va ser un any de plena recuperació de les vendes després de la pandèmia de la COVID-19, els increments de vendes aquest 2022, mancant conèixer-se les significatives dades de la recta final de l’any, podrien superar les xifres del 2021, que en la D.O. CAVA van aconseguir números rècord“, han explicat. La recuperació del turisme a Espanya i la bona marxa de les exportacions han despertat l’optimisme, malgrat l’augment dels costos i la inflació. Però el sector, segons el president de la D.O. CAVA, Javier Pagés. “Ha continuat creixent, demostrant una destacada resiliència davant les adversitats. I tot això ens fa pensar en una molt bona campanya de Nadal, amb xifres fins i tot superiors a les d’abans de la pandèmia”.

Fa anys que, des del Consell Regulador del CAVA, afirma Javier Pagés, “es treballa per desestacionalitzar el consum més enllà de Nadal i les celebracions. Es volen obrir nous moments per a gaudir del Cava, bé com l’aliat perfecte per a acompanyar qualsevol menjar, a més de posicionar-lo en l’aperitiu o afterwork. Ho demostren les consolidades activitats com la Cava Discovery Week als Estats Units, el Regne Unit i el Japó, el Passeig de Gourmets a Barcelona, la sòlida col·laboració amb Paradores de Turisme d’Espanya i l’aclamada plataforma de formació Cava Academy, etc“.

Aposta per la sostenibilitat

L’aposta de la D.O. CAVA per l’ecologia, la sostenibilitat i els Caves de major valor amb llargues criances obtenen uns creixements sense precedents“, afirmen. Els Caves ecològics ja van créixer un destacat 65,43% en 2021. “I aquest 2022 ha estat un any clau, ja que s’han vist en el mercat els primers segells de qualitat sota l’ambiciosa nova normativa amb la indicació de l’origen i segment de producte“. Els Caves de Guarda Superior (Reserva, Gran Reserva i de Paratge Qualificat) van créixer en els primers 3 trimestres de 2022 un 20,41%. La categoria de Caves de major prestigi, doncs, no deixa d’avançar posicions i, segons el president de la D.O. CAVA, “l’escassetat d’altres escumosos internacionals en el mercat obre una gran oportunitat perquè els millors caves continuïn l’ascens en la penetració d’uns canals i uns mercats més exigents”. Javier Pagés també assegura que, amb l’objectiu de generar major valor, s’estan potenciant noves elaboracions, que volen atreure nous consumidors. Afegeix que “El consumidor aposta per productes més autèntics i de major qualitat i criança“.

Una bona mostra és el notable creixement d’un 20,41% durant els 3 primers trimestres de l’any dels Caves de Guarda Superior, els de major criança, que es produeix de manera notable tant en el mercat nacional (+22,98%) com en els mercats internacionals (+17,79%), que cada vegada més aposten pels Caves prèmium“, manifesten des d’aquest organisme. Els Caves de Guarda Superior inclouen les categories dels Caves Reserva, Caves Gran Reserva i Caves de Paratge Qualificat, les noves normatives del qual qualitatives, d’especialització de les vinyes i de producció ecològica les situen a l’avantguarda de la qualitat dels vins escumosos a nivell mundial.