La companyia barcelonina Decántalo fa un salt al mercat francès gràcies a la seva aliança amb el grup Cogip, dedicat a la logística i transport amb fortes inversions al sector del vi. Cogip és propietària de diverses empreses vinculades al vi com a distribuïdores, cellers, restaurants i també de Le Petit Ballon, líder del mercat de les subscripcions de vi a França amb més de 150.000 clients. “Entenem cada dia millor el mercat francès, tant a nivell demogràfic com a nivell de consum“, comenta el cofundador de Decántalo, Hector Pla.


Amb l’objectiu de liderar el sector europeu de la venda online de vi, el febrer del 2022 les dues companyies signaven una aliança en què la barcelonina aporta la seva experiència amb el comerç electrònic del vi i la Le Petit Ballon en els models de subscripció i en general amb el mercat francès.
El cofundador de Decántalo (juntament amb Oriol Ripoll), Hector Pla, assegura que “entenem cada dia millor el mercat francès, tant demogràficament com a nivell de consum”. Tant és així que des de la seva aliança la companyia ha facturat un 40% més a França.

Les dues empreses estan accelerant el seu desenvolupament en l’àmbit internacional (ja són presents a més de trenta països), gràcies a unir sinergies i coordinar esforços conceptualment, pel que fa a l’operativa i el coneixement, i esperen doblar la seva facturació arribant als 40 milions. “Som complementaris en experiència al client i tenim el mateix ADN“, assegura Hector Pla.

El consumidor francès de Le Petit Ballon i de Decántalo
La barcelonina i la francesa tenen un consumidor complementari. Le Petit Ballon ven vins a un públic majoritàriament més jove, amb un perfil més atrevit i descobridor. Decántalo, per la seva banda, ven vins a un públic més madur i amb més coneixement al voltant del vi. Té un consumidor amb més poder adquisitiu, que gasta de mitjana 135 euros amb un preu mitjà per ampolla de 14 euros i compra principalment vins espanyols, francesos i italians.

La complementarietat resideix a entrar al món del vi a través de les propostes noves de Le Petit Ballon i, quan el consumidor està capacitat per prendre decisions de compra, passa a Decántalo i al seu model més tradicional.

 Amb l’aliança, el nombre de comandes de Decántalo a França ha augmentat un 54% i el nombre de clients un 50%, per la qual cosa un dels objectius clau és ampliar el catàleg de productes que funcionen bé al mercat francès“, comenten fonts de l’empresa.