Barcelona Wine Week (BWW), el saló de referència del vi espanyol de qualitat, ha tancat portes a Fira de Barcelona amb xifres rècord: 952 cellers de 73 Denominacions d’Origen i prop de 21.000 visitants professionals, un 20% internacionals. En total, durant l’esdeveniment s’han celebrat més de 12.000 reunions de negoci entre empreses expositores i els 1.000 grans compradores nacionals i 650 importadors clau internacionals de països estratègics com ara Estats Units, Alemanya, Canadà, Països Baixos, Regne Unit o Xina, convidats per BWW en col·laboració amb ICEX.

Després de l’èxit de la seva quarta edició, que ha crescut un 15% tant en xifra d’expositors com en metratge, la mirada ja està posada en la de 2025, en la qual BWW ampliarà metratge per a respondre a l’alta demanda de cellers i visitants professionals sense abandonar la seva emblemàtica ubicació en el recinte Montjuïc de Fira de Barcelona.

L’estand de Cellers Unió.

Per al president del saló, Javier Pagés, “en només quatre edicions, Barcelona Wine Week s’ha convertit en una de les tres fires del vi més rellevants d’Europa. Aquest èxit de convocatòria ens obliga a redimensionar-nos, a créixer per a acollir més cellers i més compradors, però sense perdre l’essència d’exclusivitat i qualitat de l’esdeveniment.”

Durant tres dies, s’han servit més de 300.000 copes de vi per a tastar de grans empreses com Matarromera, Pago de los Capellanes, Protos, Marqués del Atrio, Hammeken Cellars, Lan, La Rioja Alta, Araex, Juvé & Camps, Vicente Gandía, Freixenet o Vallformosa, així com centenars de petits i mitjans cellers agrupats en més de 70 Denominacions d’Origen i altres segells de qualitat. Les que han tingut major presència han estat la DO Ribera del Duero, la DOCa Rioja i la DO Cava, però també hi han participat moltes altres com Priorat, Bierzo, Alacant, Mallorca, Jumilla, Cigales, Rías Baixas, Arlanza o Navarra.

El saló també ha comptat amb més de 160 experts, Masters of Wine, sommeliers, crítics i destacats elaboradors que han analitzat els grans reptes i macro-tendències del sector. Des de l’adaptació al canvi climàtic i els avanços en sostenibilitat a la tendència a utilitzar recipients singulars per a elaborar el vi, més enllà de la fusta.

Units per la sostenibilitat

BWW té un ferm compromís amb la sostenibilitat de l’esdeveniment. En aquest sentit, el 70% del mobiliari i estands del saló es reutilitza cada edició i la moqueta és ecològica. A més, en col·laboració amb Ecovidrio, en aquesta edició s’han recollit més de 17 tones de vidre. El saló també recupera els taps de suro amb la implicació del Institut Català del Suro i ha eliminat els plàstics d’un sol ús.

L’esdeveniment compta amb la col·laboració de la Federació Espanyola del Vi (FEV); el Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació (MAPA); el Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme; ICEX España Exportació i Inversions i el Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural de la Generalitat de Catalunya. També rep el suport de Cajamar, el grup financer referent de la banca cooperativa a Espanya.