El Santuari de Montferri, a l’Alt Camp, ha acollit aquest matí la presentació del nou projecte ‘Ruta del Vi’ impulsat per la Denominació d’Origen de Tarragona que té com a objectiu “aglutinar tota l’oferta enoturística d’una vintena de cellers  repartits per les comarques del Baix Camp, Alt Camp, Tarragonès i Ribera d’Ebre“. Durant l’acte, també s’ha presentat el video promocional que s’utilitzarà per dinamitzar les xarxes socials i la nova pàgina web que recull tota la informació d’aquesta iniciativa

El Santuari de Montferri, un espai molt especial i emblemàtic que ha acollit avui la presentació oficial d’una proposta ambiciosa que unifica sota una mateixa marca i amb imatge pròpia, tota l’oferta enoturística que els diferents cellers de la citada DO tenen a punt per aquells visitants interessats en aquesta temàtica i que vol promocionar “el vi i el nostre territori on s’elabora“. Vicenç Ferré, President de la DO Tarragona s’ha mostrat molt satisfet per l’esforç que tota la DO ha realitzat per tal de “preparar una proposta com aquesta que a més a més, ens donarà molta més força com a col·lectiu. Es tracta d’una iniciativa que suposo el Km 0 del món del vi“. Ferré ha explicat que “tots hem treballat molt per aconseguir que aquesta proposta no es quedi només en un fulletó i estic convençut en l’èxit d’aquesta Ruta del Vi. Tots els cellers han col·laborat moltíssim per fer-ho realitat“. A l’acte hi han assistit la majoria de cellers que organitzen les activitats d’aquesta ruta enoturística.

La Ruta del Vi, com a marca “és un projecte de territori que potencia el posicionament de la riquesa enològica que ja existeix dins la DO Tarragona i que, de retruc, ens ajudi a millorar la competitivitat i a singularitzar l’oferta“, ha explicat David Esteller, director de l’empresa Tourislab, responsable del projecte. “Tenim una zona privilegiada on sumem història, uns paisatges fantàstics, uns cellers -molts d’ells familiars- amb una oferta enoturística a promoure,  i tot això enmig d’una riquesa turística com és la Costa Daurada“. En aquest sentit, la marca es vol enfortir amb la idea “Deixa’t seduir per l’essència mediterrània“.

El projecte presentat avui es defineix també com “una ruta que ofereix la possibilitat d’endinsar-te en una zona privilegiada pel cultiu de la vinya amb experiències singulars que mariden el vi amb la gastronomia, l’esport o la cultura. Es tracta de tot un seguit d’iniciatives adreçades a diferents tipus de públic i que els convida a gaudir d’uns vins que parlen d’uns paisatges que van des de Tarragona i la mar Mediterrània a l’interor rural del camp tarragoní, la Serra de Prades i la vall del riu Ebre”. 

Per la seva part, Noemí Llauradó, Presidenta de la Diputació de Tarragona -organisme públic que també col·labora en aquest projecte- ha destacat que “aquesta iniciativa encaixa perfectament en el Pla Estratègic que es desenvolupa des del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona i és una magnífica oportunitat per tal de promocionar aquest entorn i aquest paisatge tan especial ple de vinyes que ens envolta, així com intentar apropar l’enoturisme en el si d’aquest turisme familiar que ens caracteritza”. 

Les xifres de l’enoturisme a la DO Tarragona

A la DO Tarragona, abans de la pandèmia, les activitats enoturístiques dels cellers oferien la quantitat de 25.000 visitants l’any, una xifra que s’espera poder incrementar notablement un cop la situació sanitària es normalitzi i es pugui difondre àmpliament la ruta entre aficionats a l’ENOturisme i empreses especialitzades del sector del turisme actiu. Amb la Ruta del Vi de la DO Tarragona se certifica l’aposta dels cellers per l’ENOturisme com a opció clara de futur i de projecció. De fet, a la Ruta del Vi de la DO Tarragona hi participen 19 cellers de tot el territori vitivinícola, encapçalat per l’Alt Camp i la Ribera d’Ebre, que aporten el 80% dels cellers visitables, però també amb cellers al Tarragonès i al Baix Camp.

Hi ha cellers amb ofertes enoturístiques singulars a tocar del Mediterrani, al cor de les Muntanyes de Prades, a les zones d’interior, a la vora de l’Ebre i als marges del Riu Gaià. A la Ruta hi participen dues terceres parts dels cellers de la DO Tarragona i, possiblement, en el futur s’hi sumaran altres cellers que també veuen l’oportunitat que genera l’ENOturisme. Al mateix temps, la presentació de la Ruta del Vi de la DO Tarragona és només la primera part d’una projecte que en el futur pretén implicar també els allotjaments turístics del territori, la restauració i altres llocs d’interès. Sis tipologies diferents d’enoturistes.

La direcció tècnica de la Ruta del Vi de la DO Tarragona, el citat David Esteller, ha volgut “segmentar la guia pel tipus de públic que pot mostrar-hi interès. D’aquesta manera, hi ha experiències per a sis tipologies de visitants que responen a perfils diferents: el visitant foodie, cultural, actiu, familiar, curiós o entusiasta. La ruta ofereix experiències per a cadascun d’aquests perfils que mariden el vi amb la gastronomia, l’esport o la cultura“.  En total a la ruta hi ha 19 visites a cellers i 37 experiències singulars que van des d’una passejada amb carruatge amb tast de vins a visites i tastos singulars a la vinya, rutes amb llagut o descens per l’Ebre amb caiac, passejades entre vinyes, circuits de marxa nòrdica o propostes que mariden el vi i la gastronomia de la zona. Aquesta guia ofereix de manera detallada la informació necessària per poder visitar cellers, per poder participar en experiències singulars segons les preferències de cadascú (si es volen activitats culturals, familiars, esportives, gastronòmiques, entre d’altres.

Podeu consultar tota la informació a:

www.rutadelvidotarragona.cat