Aquesta nova edició del Gastrotour, en la què hi participen fins a 37 restaurants del municipi, començarà el proper dijous, 17 de juny, i s’allargarà fins al 27 de juny. L’objectiu fonamental és el de posar en valor l’àmplia varietat i qualitat de les degustacions que es presenten, i, enguany, té, com a principal objectiu, promocionar els productes de proximitat. Aquesta edició compta amb el patrocini de Cervesa San Miguel Magna i Torelló Viticultors.

La ruta permetrà tastar 30 degustacions, pel preu de 5 euros; així com gaudir de fins a 8 menús degustació de 5 plats, per 25 euros. Durant la presentació d’aquesta iniciativa (la novena edició) l’alcalde i president del Patronat Municipal de Turisme de Salou, Pere Granados, ha destacat que “la innovació, la qualitat, la professionalitat, la diversitat, la tradició i l’originalitat són les qualitats que caracteritzen el nou referent gastronòmic de la Costa Daurada central: Salou, municipi turístic per excel·lència, considerat dels més importants a nivell de tot Catalunya, Espanya i Europa”.

Granados ha defensat que “la gastronomia, a més de ser una experiència per a l’ésser humà, és una gran oferta turística. A Salou, venim treballant, de forma conjunta amb el sector privat, especialment, amb l’AEH Salou, per tal de canviar la imatge que es tenia de Salou, i ho hem aconseguit trencar, ja que, actualment, el municipi compta amb una gastronomia d’alta qualitat, acompanyada d’uns establiments molt actuals i amb un bon servei”, ha explicat.

Així mateix, l’alcalde, que ha fet referència als productes de proximitat, ha assenyalat que “posem en valor el sector agroalimentari, de la mà d’un municipi turístic, una feina que continuarem realitzant, per sumar sinergies entre la costa i l’interior, un fet que es coneix com a territorialització del producte turístic i a més cal destacar que la finalitat és desestacionalitzar la temporada, i la gastronomia és un element clau que ens brinda aquesta gran oportunitat”.

Recuperar sensacions i la normalitat

El President de l’Associació d’Empresaris d’Hostaleria (AEH) de Salou, Pep Moreno (propietari de Deliranto, l’estrella Michelin de Salou), ha manifestat que “aquesta nova edició és un pas endavant en la gastronomia de Salou, per recuperar sensacions i la normalitat, així com per reprendre les 10 jornades que vam presentar i no es van poder dur a terme, atesa la pandèmia”.

Moreno ha afirmat que “la proximitat és qualitat, perquè el producte no només pot ser més bo, sinó que, a més, com que arriba més ràpid, és més fresc i el podem conservar millor”; i, ha afirmat, “ens hem de sentir orgullosos del fet que som en una zona privilegiada, a nivell mundial, ja que tenim bons productes, un clima agradable, magnífics llocs per anar a passejar i grans restaurants per anar a menjar”. Finalment, Moreno ha agraït els participants i els patrocinadors, ja que “sense ells, no es podria dur a terme aquesta iniciativa culinària”.

Per la seva banda, el regidor de Dinamització Econòmica, Hèctor Maiquez, ha comentat que “hem aconseguit que el Gastrotour es consolidi com una ruta gastronòmica de gran qualitat i distingida”. A més, ha explicat que “hem anat fent una sèrie de millores per fer més atractiva aquesta iniciativa”, i que “cada edició, la dotem d’un contingut diferent, enguany, donant rellevància als productes de Km 0”.

Aquesta és una iniciativa organitzada, conjuntament, per l’àrea de Dinamització Econòmica de l’Ajuntament i l’Associació d’Empresaris d’Hostaleria (AEH) de Salou, sota el patrocini de Cervesa San Miguel Magna i Torelló Viticultors.

Els establiments salouencs participants

Els establiments participants en l’elaboració de degustacions són: 4R Casablanca; 70S & 80S American Diner; Asador Córcega; Bamboo; Boca Boca; Braseria l’Estació; Broodje Van Kootje; Creps & Nata; D’Albert; El Aljibe; Famous Daves; Heineken House Salou; House of Illusion; La Barca; La Nonna; La Sal; Lunattic Salou; Malapecora; Maradona; Mendebal; Mesón del Segoviano; Moss; Mur Mur; Noa Taverna; Nova Palmera; Pizzeria Sapri; Rock & Grill; Sexycat; Steakhouse Gaucho; i Sushi Kai Salou.

D’altra banda, participen amb els seus menús degustació els següents restaurants: Boquet Restaurant; Castillo de Javier; Cook & Travel; El Galeón; La Venus de Pepe; Mendebal; O Xantar i Taverna El Totxo.  Aquesta edició KM 0 també compta amb la versió adaptada als més petits de la casa, la BabyTour, en tres restaurants participants: Asador Córcega, Creps & Nata i Cook & Travel.

Es lliuraran tres distincions: la millor degustació; la degustació amb els millors productes de proximitat; i la degustació més original. Les degustacions i menús que ofereixen els 37 establiments es poden consultar a la pàgina web https://aeht.es/jornades-gastronomiques/ i també a la web municipal de l’Ajuntament de Salou, www.salou.cat