La denominació d’Origen Montsant, en plena commemoració dels seus vint anys d’història, es troba en fase d’estudi i d’aprovació de la implantació de tres nous segells de garantia amb la finalitat de “fer arribar als nostre consumidor final la màxima transparència en dels nostres vins i de la totalitats dels nostres productes“, segons explica la Presidenta d’aquest organisme, Pilar Just.

Les tres categories que s’han d’acabar de treballar i aprovar en el si del Consell Regulador d’aquest organisme han de servir per concretar la procedència de cada vi. “Volem que es distingeixi clarament si un vi està elaborat per un viticultor que treballa a la nostra zona, si el vi procedeix d’un celler que només embotella i, finalment, si es tracta només d’un projecte que comercialitza vins que no són propis“, comenta Just. Els responsables de la citada DO volem que quedi ben clar “qui controla tot el procés i qui no… que quedi clar que tots poden ser grans vins però aquesta tipologia de segells ens ha de servir per posar en valor el territori, la seva expressió; volem que la gent que treballa i viu al territori pugui tenir aquesta consideració per part del consumidor final“.

Tot just aquests dies, la DO Montsant ha iniciat els actes i propostes de commemoració de les seves dues dècades de vida. Una d’aquestes primeres activitats programades ha estat un tast molt especial adreçats a professionals del món de la comunicació amb una selecció de vins triats com a representatius de diverses fases del citat organisme: el orígens (amb vins de la Cooperativa de Capçanes, de Venus la Universal i la Cooperativa de Falset-Marçà), la tradició (amb vins de Vinyes Domènech, Espectacle Vins i del Celler Masroig), el terrer (Orton Vins, l’Agrícola d’Ulldemolins i del Celler Vendrell-Rived) i el futur (vins dels cellers Comunica, Vitícola Sileo i Coca i Fitó). Un acte en el que hi han pres part, a més de la Presidenta Pilar Just, Joan Asens, Sara Pérez, Pep Aguilar i Agustí Torelló Roca.