Onze establiments de Salou participen -a partir del proper dijous 24 de setembre- en la nova ruta gastronòmica TASTA SALOU que oferirà degustacions diverses, maridades amb els vins i caves de Raventós Codorniu, a un preu de 5 euros. Es tracta d’una proposta diferent que té com a objectiu potenciar la gastronomia de qualitat del municipi, entre setmana.

L’Associació d’Empresaris d’Hostaleria (AEH) de Salou, en col·laboració amb l’Ajuntament de Salou i amb el patrocini de Raventós Codorniu, ha presentat avui, la nova Ruta Gastronòmica “Tasta Salou”, que s’estrena aquest proper dijous, dia 24 de setembre. Una iniciativa que es mantindrà fins al mes de desembre, amb el parèntesi del període nadalenc, i, posteriorment, es tornarà a reprendre a principis d’any.

Durant l’acte de presentació d’aquesta iniciativa, l’alcalde de Salou Pere Granados ha explicat que “Salou ha fet una aposta decidida per la gastronomia i per donar a conèixer aquells establiments de la ciutat que estan fent una gran labor sota la direcció de grans professionals”. Segons Granados, “Salou ha fet un salt qualitatiu en la seva oferta gastronòmica”. En aquest cas, “la iniciativa ‘Tasta Salou’ pretén buscar l’activitat econòmica més enllà dels mesos d’estiu i contribuir a la desestacionalització, un element molt important”. L’alcalde ha dedicat part de la seva intervenció tot insistint “en que cal tenir una actitud responsable, de forma individual i col·lectiva, per tal de continuar sent un municipi net i segur de COVID-19”.

Per la seva banda, el regidor de Dinamització Econòmica, Hèctor Maiquez, ha manifestat que “el projecte del ‘Tasta Salou’ ha sorgit de l’àmbit de la restauració i de la gastronomia de Salou”. Per Maiquezl, “malgrat la situació adversa que està vivint el sector, en el moment actual, volem seguir treballant, adaptant-nos a les restriccions que imposa la COVID-19”. Així mateix, Maiquez ha explicat que “el format del ‘Tasta Salou’ pot evolucionar en el temps”. “La data d’inici és aquest 24 de setembre, i se celebrarà cada dijous fins a finals d’any, per tornar a començar al 2021”. Pel regidor salouenc  “la nostra voluntat, va més enllà del ‘Tasta Salou’, amb l’objectiu de seguir endavant amb el calendari gastronòmic que teníem pendent i que volem reprendre”.

Primer esdeveniment gastronòmic després de la crisi sanitària

José Félix Ruiz, en representació de l’Associació d’Empresaris de l’Hostaleria de Salou, ha explicat el funcionament de la citada ruta en què consistirà: “per un preu de 5 euros es podrà gaudir d’una degustació de qualitat, maridada amb un vi blanc, negre, rosat o d’un cava, de les bodegues Raventós Codorniu. Es tracta d’una degustació per potenciar la gastronomia de prestigi a un preu assequible, que té com a objectiu diferenciar-se d’altres rutes gastronòmiques, donar vida a la ciutat entre setmana i promocionar els restaurants que participen en aquesta iniciativa”.

Ruiz ha volgut destacar que “aquest nou esdeveniment gastronòmic, el primer que organitzem després de la crisi sanitària, és, per a l’associació i per a la ciutat, una oportunitat per reactivar l’activitat als bars i restaurants de Salou; per promoure el consum de proximitat durant tot l’any; i per posar de relleu la gastronomia de la ciutat”. I ha afegit que “avui estem aquí per seguir remant, malgrat la mala mar, i per salvar el nostre sector i fer que torni a regalar-nos vida, bons moments i bons sabors”.

Vídeo promocional de la proposta gastronòmica

Per la seva banda, Joanna Civit, representant de Raventós Codorniu: “Aquesta ruta convertirà els dijous en una data fixa al calendari gastronòmic de Salou. Farà bullir l’olla i ajudarà a fidelitzar els clients”. I ha afegit quela ruta no només ofereix restauració, sinó també bons vins. Oferim una experiència d’alta gastronomia”, ha assenyalat.

Els establiments participants al ‘Tasta Salou’ són: Restaurant Cook & Travel; El Totxo Taverna; Boquet Restaurant; Malapecora Restaurant; Dos G Bar Restaurant Lounge; Braseria l’Estació; Restaurante La Taverna; Sushi Kai Salou; Lunattic Salou; Rock & Grill; i El Trasto Taberna.

L’organització ha creat un vídeo promocional que podeu visualitzar en aquest enllaç i que es promocionarà a través de les xarxes socials de Salou Food Experience, AEHT i ‘Tasta Salou’, entre altres.