“La missió d’aquest projecte és el de transformar la LLotja de Reus en un centre de promoció de la producció agroalimentària de qualitat que sigui porta d’entrada i el km 0 per degustar i descobrir l’origen dels productes  de Reus i el seu territori (Baix Camp, Priorat, Ribera d’Ebre, Terra Alta i Conca de Barberà) a través d’un portafoli d’experiències turístiques memorables. Un espai de coneixement, experiència, degustació i compra de producte local”

El president de la Cambra de Comerç de Reus, Mario Basora, ha explicat aquest matí algunes de les línies generals d’un ambiciós projecte de promoció i divulgació agroalimentària que suposaria la reconversió de la històrica Llotja d’aquesta entitat en un espai dedicat a potenciar el coneixement i els vins de les cinc denominacions d’origen a les que s’acolleixen bona part dels cellers situats en les comarques tarragonines (DOQ Priorat, DO Montsant, DO Terra Alta, DO Conca de Barberà, DO Tarragona i la DO Catalunya). També s’hi sumaria la promoció d’altres organismes relacionats amn el món agroalimentari com per exemple la DOP Siurana, la DOP Avellana de Reus, entre d’altres.

Mario Basora, President de la Cambra de Comerç de Reus.

Amb aquesta proposta, Mario Basora ha refermat “l’objectiu de la Cambra de Comerç de Reus de potenciar el territori de les comarques que formen part de la corporació, així com de treballar a favor del seu teixit empresarial per tal de donar-los les màximes facilitats en els diversos àmbits on necessitin de l’assistència de la Cambra“.

L’objectiu del projecte és convertir la Llotja de Reus en un centre de promoció de la producció agroalimentària de qualitat, per tal que sigui la porta d’entrada i el km 0 per degustar i descobrir l’origen dels productes de Reus i el territori CambraReus (Baix Camp, Priorat, Ribera d’Ebre, Terra Alta i Conca de Barberà) a través d’un portafolis d’experiències turístiques memorables“, ha destacat Basora. “En resum, un espai de coneixement, experiència, degustació i compra de producte local“, ha matizat. D’altra banda, també es pretén modernitzar i actualitzar l’espai, tot generant un canvi que sorprengui els visitants. El nou Espai Llotja també planteja un escenari multifuncional, amb una pantalla de leds gegant, un escenari per a presentacions i un altre per a showcookings.

Mario Basora, ha afirmat que aquest projecte “donarà la importància que té l’Espai Llotja davant del territori“. Així mateix, Basora ha expressat que “volem convertir la Llotja de Reus en un aparador de les comarques del territori CambraReus i de les seves denominacions d’origen i obrir-ho a la ciutadania i als turistes. L’objectiu és que es facin la idea de la grandesa de les comarques que conformen la Cambra de Reus“, ha dit. El projecte que ara es troba en fase de definició i de recerca de recursos financers per fer front als 1,1 milions d’euros espera comptar amb la col·laboració de l’Ajuntament de Reus, de la Diputació de Tarragona i de la Generalitat de Catalunya.

Mario Basora també ha fet esment d’un futur treball de les cambres de comerç de Reus, Tarragona, Valls i Tortosa per potenciar i crear sinergies de cara a la futura Regió Metropolitana del Camp de Tarragona en la qual, tal com ha explicat, “les cambres de comerç hi tenen molt a dir”. El president de la Cambra de Comerç de Reus també ha recordat durant la trobada “la necessitat d’impulsar una Llei de Cambres a Catalunya”, posant l’accent en que es tracta de l’única comunitat autònoma que no en disposa. Així mateix, ha parlat dels Fons de Transició Nuclears, “una oportunitat pel territori que cal saber gestionar i que ha d’impulsar activitats enfocades en la diversificació econòmica, la transició verda i la creació de nous llocs de treball”.