Durant un mes s’han publicat més de 110 ofertes de viticultors i prop de 40
demandes per part de cellers. S’han materialitzat més de 50 contactes entre cellers i viticultors, demostrant l’eficàcia de la plataforma en establir connexions directes i fructíferes

El MORA, el Mercat Online de Raïm, que fa un mes posava en marxa el Clúster Vitivinícola Català INNOVI, ja ha permès fer més de 50 connexions entre viticultors i cellers en el mercat del raïm. De fet, s’han publicat prop de 110 ofertes per part de viticultors. Alhora, s’han registrat prop de 40 demandes per part de cellers, posant de manifest la creixent demanda de raïm de qualitat.

Durant aquest mes en funcionament, al MORA han entrat ofertes de raïm de 4 denominacions d’origen catalanes diferents i s’ha ofertat un total de més de 2 milions de Kg de raïm, garantint un ventall extens de possibilitats per als cellers participants. Les tres varietats més demandades en aquests primers dies han estat el Xarel·lo, el Chardonnay i la Garnatxa blanca. No obstant això, cal destacar que el Macabeu s’ha convertit en el protagonista indiscutible entre les ofertes del tipus ecològic, acumulant fins a 6 demandes per part dels cellers participants. Aquesta tendència posa de manifest el creixent interès dels elaboradors per raïm ecològic i sostenible.

El MORA, amb més de 50 connexions ja realitzades entre cellers i viticultors, “ha estat clau per concretar operacions amb una quantitat total de 200.000 kg de raïm. Esdevé una eina eficaç per al sector vitivinícola, especialment en aquest any que hi haurà una baixa productivitat de les vinyes a causa de la sequera“, expliquen fonts d’aquest organisme. El MORA s’està convertint en una eina útil per als viticultors per poder posicionar el seu raïm a més possibles compradors i per altra banda, ofereix als cellers noves oportunitats per trobar nous proveïdors de raïm per a les seves elaboracions.

El MORA “és una plataforma senzilla, detallada i accessible des de navegadors web de mòbils i ordinadors. Aquesta eina gratuïta proporciona als viticultors la visibilitat necessària per millorar la planificació de la verema i permet als cellers trobar les varietats, volums i característiques de raïm que necessiten, fomentant la connexió directa entre oferta i demanda, sense intermediaris“, comenten.

En la seva aposta per continuar impulsant la indústria vitivinícola catalana, INNOVI anima a tots els viticultors i elaboradors interessats a unir-se al MORA, aprofitar totes les seves funcionalitats per millorar les seves activitats i establir noves connexions en el mercat del raïm. Aquesta iniciativa ha estat possible gràcies al suport d’ACCIÓ, l’Agència per a la Competitivitat de l’Empresa de la Generalitat de Catalunya.

SOBRE INNOVI
INNOVI, clúster vitivinícola català, és una associació sense ànim de lucre acreditada com a AEI (Associació d’Empreses Innovadores) del Ministeri d’Indústria i forma part del programa Catalunya Clústers de la Generalitat de Catalunya. La missió d’INNOVI és promoure la competitivitat de les empreses de tota la cadena de valor vitivinícola, per afrontar favorablement els reptes globals mitjançant la innovació, consolidant de la regió vinícola de Catalunya com a referent en matèria d’innovació i qualitat global.

El clúster INNOVI està obert a tota la cadena de valor vitivinícola i els seus agents i institucions de suport. Des de viticultors, elaboradors de vi i escumosos, proveïdors (maquinària, ampolles, taps, càpsules, etc.), empreses de serveis auxiliars, distribució i venda, així com universitats i centres tecnològics, associacions i administracions que actuen en el sector. Actualment són més de 90 socis de tota la cadena de valor vitivinícola.